logo
NOTICE:  This is the new PunchCAD forum. You should have received an email with your new password around August 27, 2014. If you did not, or would like it reset, simply use the Lost Password feature, and enter Answer as the security answer.
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Fey  
#1 Posted : Sunday, September 14, 2025 5:38:38 AM(UTC)
Fey

Rank: Guest

Man
Germany

Hallo wie verbinde ich zwei Kreise mittels Tangente so das ich die innteile von den Kreisen trimmen kann
Habe auf YouTube schon ein Video angeschaut aber bei mir klappt es so nicht Tangentenpunkte werden nicht angezeigt , keine Gummilinie, keine Verbindung zum Kreis. Was mach ich verkehrt habe Version 15Pro
M.F.M.F.G.J.Fey
GARLIC  
#2 Posted : Sunday, September 14, 2025 7:07:26 AM(UTC)
GARLIC

Man
Germany

Was thanked: 93 time(s) in 60 post(s)
Dear Fey: may I remind you that English is the only accepted forum language. It should be a matter of respect and basic politeness towards all other forum members to act accordingly, thank you for your understanding !
Best Regards
G.

Edited by user Sunday, September 14, 2025 7:08:14 AM(UTC)  | Reason: Not specified

thanks 1 user thanked GARLIC for this useful post.
Theo5715 on 9/15/2025(UTC)
Fey  
#3 Posted : Sunday, September 14, 2025 7:26:49 AM(UTC)
Fey

Man
Germany

Wenn Leute kein Englich können dan ist das Forum schlecht , für mich der kein Englich kann ist das Forum auch dann schlecht , so das ich mir auf Deutsch hilfe hole werde und in Deutsche Foren mich umschauen werde , aber so wie ich sehe ist hier im Forum auch nicht viel los.
M.F.G. J.Fey

Edited by user Sunday, September 14, 2025 7:31:01 AM(UTC)  | Reason: Not specified

Theo5715  
#4 Posted : Monday, September 15, 2025 2:16:29 AM(UTC)
Theo5715

Man
Netherlands

Was thanked: 16 time(s) in 10 post(s)
for my Chinese friends,

如果人们不会说英语,那么这个论坛就很糟糕。对于我这个不会说英语的人来说,这个论坛也很糟糕,所以我会用德语寻求帮助,并在德语论坛上浏览,但据我所知,这里也没什么内容。
此致敬礼,
J.Fey

Edited by user Monday, September 15, 2025 2:17:29 AM(UTC)  | Reason: Not specified

If things don't go the way you would find a way it could.
thanks 1 user thanked Theo5715 for this useful post.
GARLIC on 9/15/2025(UTC)
MPSchmied  
#5 Posted : Monday, September 15, 2025 2:21:46 AM(UTC)
MPSchmied

Man
Germany

Was thanked: 186 time(s) in 132 post(s)
Nimm das Linienwerkzeug und klicke auf Kreis 1 und halte die Maustaste fest und ziehe so eine Linie weg vom Kreis, die so ähnlich wie die zu zeichnende Tangente verläuft. Der Drafting-Assistent zeigt dann am Kreis-Linie-Schnittpunkt auch „Tangente“ an. Halte die Maustaste weiter fest und ziehe die Linie bis zum zweiten Kreis, in etwa dahin, wo die Tangente enden soll, und fahre so lange auf dem zweiten Kreis herum, bis der Drafting-Assistent dort auch „Tangente“ anzeigt. Lasse dann die linke Maustaste los, und die Tangente ist fertig.

Dasselbe geht mit einer lotrechten, und ich hatte mal ein Video gemacht, wo eine Kreisbogentangente zwischen zwei unparallelen Linien gezeigt wird. Das geht mit dem Werkzeug „Kreisbogen 3 Punkte“ und dem Halten der Steuerungstaste während dem Einzeichnen des tangentialen Kreisbogens zwischen die unparallelen Linien.

Du musst die ZusatzHinweise zum Werkzeug einschalten. Das geht über das schwarze Dreieck zwischen dem Werkzeug und dem Parameterbereich halb links oben in der großen Parameterleiste (keine Ahnung, wie man die wirklich nennt).

Edited by user Monday, September 15, 2025 2:38:28 AM(UTC)  | Reason: Not specified

MPSchmied attached the following image(s):
Clipboard 1.png (103kb) downloaded 3 time(s).
Clipboard 12png.png (5kb) downloaded 3 time(s).

You cannot view/download attachments. Try to login or register.
OS: Windows 10 | CPU: AMD Ryzen 7 2700 | RAM: 32 GB | Graphic: AMD Radeon RX Vega 56 | SharkCAD 15 Pro | Unit: mm
GARLIC  
#6 Posted : Monday, September 15, 2025 8:56:01 AM(UTC)
GARLIC

Man
Germany

Was thanked: 93 time(s) in 60 post(s)
Originally Posted by: Theo5715 Go to Quoted Post
for my Chinese friends,

如果人们不会说英语,那么这个论坛就很糟糕。对于我这个不会说英语的人来说,这个论坛也很糟糕,所以我会用德语寻求帮助,并在德语论坛上浏览,但据我所知,这里也没什么内容。
此致敬礼,
J.Fey

cool !!!! + Best Regards !
G.
Users browsing this topic
Guest (2)
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.